dilluns, 25 de juliol del 2011

Viure en aquest món consumint menys energia!

Acabem d’arribar (són les 9 del vespre), de Camps. És un petit veïnat de Fonollosa, on hi viuen 8 persones en el nucli urbà i un total de prop de 100 persones disseminades en totes les seves masies.

Durant tot el cap de setmana s’hi han celebrat unes Jornades d’informació i debat sobre la situació del món mundial respecte l’energia, el consum que en fem i la manera com vivim.

Recoi! Que oportuna ha estat la seva celebració!

La meva situació actual, d’emprenyat amb els polítics que conformen el govern local argentoní, m’atansa a estar molt receptiu al munt d’oportunitats que m’envolten. Un munt d’oportunitats que m’obren moltíssims camps d’acció i, la majoria encaminades a la recerca de noves actituds davant del món.

És evident que els humans hem caigut en el parany de malversar els recursos naturals, sense cap mania ni respecte, i que tots plegats hem perdut el nord no valorant la sort que tenim de posseir-los.

I així hem arribat a una situació caòtica, en la qual ni som posseïdors del nostre lloc de treball ni, gairebé ningú, som capaços de veure una sortida clara a la subsistència del món, i en ell nosaltres.

Això és el que aquest cap de setmana s’ha posat sobre la taula i s’ha debatut.

L’aportació de tot un munt de persones, algunes molt sàvies i d’altres compromeses a fons en les seves noves experiències amb sortides molt vàlides i respectuoses amb el món, m’aporta nous elements de reflexió per encarrilar aquest nou moment de la meva vida, excepcional com molts altres moments excepcionals de la meva vida.

Sí que és molt clar que o bé disminuïm les nostres conductes agressives i malbaratadores de recursos i energia natural,... o sóm homes -i dones- morts!!

D’això, podeu estar-ne segurs, en seguiré parlant!!.






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada